piątek, 20 lutego 2015

Odnowa biologiczna z tołpa - kąpiel borowinowa, mydełka borowinowe, peeling borowinowy. Borowina w kosmetyce, zabiegi borowinowe.

Kąpiel borowinowa do odnowy biologicznej tołpa,mydełka borowinowe tołpa do odnowy biologicznej.
Niestety saszetkę po peelingu wyrzuciłam niach:/, ale uaktualnię zdjęcie po zakupie kolejnej:)

Wrocław w ostatnich dniach skąpany jest we wiosennym słońcu, a ja w kąpieli borowinowej od tołpy. Zaopatrzyłam się we wszystkie produkty wchodzące w skład serii  spa bio anti stress , czyli w kąpiel borowinową do odnowy biologicznej (84% borowiny tołpa, 270 ml - 29,90zł), mydło borowinowe do odnowy biologicznej (100g - 8,99zł), peeling borowinowy do odnowy biologiczje (100g - 7,98zł) oraz w mydło borowinowe do odnowy biologicznej z serii spa bio harmony. Zanim przejdę do recenzji, chciałabym zagłębić się w temat borowiny, jej zastosowań w kosmetyce. Może już teraz wiele z Was zastanawia się czym jest właściwie ta borowina? Otóż:

Borowina - jest to torf, z tym, że nieodwodniony, który powstaje w wyniku rozkładu bagiennej roślinności z udziałem powietrza i mikroorganizmów (głównie bakterii). W skład borowiny wchodzą: kwasy humusowe i kwasy fulwonowe, białka, węglowodany, garbniki mikro- i makroelementy, sole żelazowe, wapienne, krzemionka, niewielkie ilości hormonów: progesteron, estradiol, testosteron, kortyzol. Borowina posiada właściwości antybakteryjne, przeciwgrzybicze i przeciwwirusowe.

Poprawia metabolizm komórkowy i dotlenienie tkanek poprzez zwiększenie ich ukrwienia.

Borowina znajduje zastosowanie w kosmetyce ze względu na to, że:
  • Detoksykuje i oczyszcza skórę
  • Koi, relaksuje i odpręża
  • Sprzyja redukcji cellulitu
  • Ujędrnia i napina skórę twarzy i ciała
  • Odmładza, zmniejsza i redukuje zmarszczki
  • Rozjaśnia przebarwienia potrądzikowe i posłoneczne
  • Działa przeciwtrądzikowo i przeciwzapalnie
  • Wzmacnia włosy, zmniejsza ich wypadanie,
  • Poprawia kondycję włosów
Kąpiel borowinowa stosowana w ośrodkach spa, uzdrowiskach:
Kąpiel borowinowa (temperatura wody 40 stopni C.) relaksuje i odpręża, zalecana szczególnie po wysiłku fizycznym czy stresującym dniu. Podczas kąpieli borowinowej dochodzi do nagrzewania się tkanek, co powoduje ich odżywienie i dotlenienie. Wraz z wydzielanym potem usuwane są toksyny, a wzrost temperatury ciała powoduje pobudzenie tempa przemiany materii. Pory skórne pod wpływem ciepła otwierają się, dzięki temu skóra może czerpać z borowiny składniki mineralne.
Podczas kąpieli borowinowej nie można zanurzać się powyżej okolicy serca, gdyż wskutek przegrzania można zasłabnąć lub omdleć. Zabieg trwa 10-20 minut, a jego koszt to ok 40 zł.
W salonach kosmetycznych stosowane są także okłady i zawijania borowinowe - polegają na smarowaniu ciała borowinową papką o temperaturze 40-45°C, a następnie zawijane w folię (tzw. body wrapping). Warstwa powinna mieć grubość kilku centymetrów, a zabieg powinien trwać 30 minut. Dodatkowo można okryć ciało kocem.
Z tego co wygooglowałam, borowinę można kupić w aptece na kilogramy lub np w postaci borowinowej kostki czy pasty. Są również dostępne borowinowe plastry lecznicze. Kąpiel borowinowa tołpy starcza na 4 użycia, a np Borowina plus Sulphur (koszt 26,99 zł za 1kg), starcza na jedno użycie (wg opisu, który znalazłam na stronie apteki).

Przyznam szczerze, że nigdy nie stosowałam żadnych zabiegów borowinowych, ale po wypróbowaniu kąpieli borowinowej tołpy i zagłębieniu się w temat, myślę, że się skuszę.


Kąpiel borowinowa do odnowy biologicznej tołpa spa bio.

Mydełko borowinowe do odnowy biologicznej tołpa spa bio.
Kąpiel borowinowa tołpa, znajduje się w buteleczce pojemności 270 ml i ma postać płynnej - bardzo rzadkiej, ciemno brązowej cieczy. To w 94% borowina tołpa®, którą dopełniają naturalne olejki eteryczne z lawendy, geranium, petitgrain i szałwii. Producent zaleca, by na jedną kąpiel, przeznaczyć ok 50 ml preparatu (odmierzamy "zakrętkami" - ma ich być 8).
Produkty na bazie borowiny tołpy z serii spa bardzo przypadły mi do gustu. Kąpiel jest bardzo relaksacyjna (chociaż niemal każda kąpiel jest relaksująca:)), ma specyficzny, kojący zapach.  Bardzo go polubiłam. Mydełka mają za zadanie detoksykację, oczyszczenie skóry, poprawę samopoczucia. Niestety wydaje mi się, że trochę wysuszają skórę, stąd też uważam je za najsłabszy punkt serii. Poza tym myślę, że zapach bardziej koi i wycisza niż poprawia sampoczucie. Z tym drugim u mnie zdecydowanie lepiej radzą sobie cytrusy. Peeling za to jest absolutnie rewelacyjny - spełnia obietnice producenta. Skóra jest mięciutka, ujędrniona, wygładzona i nawilżona. Jest raczej drobny, więc dla fanek np peelingu ziaji rebuild, może być za delikatny. Jest to jedyny peeling, którym masowałam ciało aż 5 minut! Ale cóż, takie zalecenia producenta, a nigdy wcześniej nie wpadłam żeby tak długo peelingować ciało.

Myślę, że warto zapoznać się z tymi produktami i zrobić sobie takie borowinowe spa w domowym zaciszu. Cena nie jest ani niska ani bardzo wysoka. 
Oprócz tołpy, inne marki również proponują nam produkty z borowiną, m.in. Farmona czy BingoSpa, ale żadnych nie próbowałam. Przy czym np w kąpieli borowinowej BingoSpa podobno mało co jest borowiny;)


Oceniam całą serię tołpa spa:
Moja ocena: 6/6


Follow on Bloglovin 


 Przeczytałaś/eś? Wyraż swoją opinię, bardzo mi na niej zależy:)

3 komentarze:

  1. Ja właśnie mam mydełko niestety też zauważyłam, że wysusza i odstawiłam... Może jeszcze do niego wrócę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby mydła w kostce lepiej zmywają brud, więc myślę, że od czasu do czasu warto je stosować mimo większego wysuszania, ale ja nie lubię ich codziennie. Chociaż z drugiej strony od czego są balsamy, kremy mleczka itp itd ;)

      Usuń
  2. To chyba jedyne kosmetyki tołpy, które mogłabym polubić. Borowina jest bardzo dobra na wiele schorzeń.

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń