poniedziałek, 18 maja 2015

Olej lniany - olejowanie włosów - metody olejowania włosów.

Olejowanie włosów, to metoda pielęgnacji włosów znana od wieków, jednak wśród Polek dopiero od ładnych paru lat olejowanie stało się bardzo popularne i wiele z Nas próbuje coraz to innych olei, zastanawia się nad porowatością swoich włosów itp. Po co olejować włosy? Krótko mówiąc aby były piękne, zdrowe i błyszczące:). A trochę szerzej olejownanie wpływa korzystnie nie tylko na nasze włosy ale także na nasz skalp. Pomaga zapobiec rozdwajaniu się końcówek, wypadaniu włosów, łupieżowi, siwieniu.

Olej lniany jest jednym z najlepszych olei jaki możemy do tego celu wykorzystać.


Niedawno pisałam o siemieniu lnianym, jego zastosowaniu na włosy, twarz czy paznokcie. Szczerze pisząc:), bardziej przypadła mi do gustu pielęgnacja wykorzystująca olej lniany niż nasiona lnu - szybsza, łatwiejsza i bardziej efektywna wg mnie. Ważne jest, żeby olej, który użyjemy, był w 100% naturalny, tłoczony na zimno i nierafinowany.
Ciężko jest kupić dobry olej lniany, jest wyjątkowo wrażliwy na światło, tlen. Najlepiej kupić od razu od producenta i szybko zużyć, zwłaszcza do celów kulinarnych. I ważne by na czas transportu do nas był trzymany w ciemnym i odpowiedniej temperaturze.

Są 3 metody olejowania włosów:
  • na sucho - olej nanosimy na suche włosy na ok. 1h przed myciem przed myciem
  • na mokro - olej nakładamy na zwilżone włosy, na ok 2-3h przed myciem
  • w misce - wlewamy 2-3 łyżki oleju do miski z wodą, moczymy w włosy ok 3 min, zawijamy w bawełniany ręcznik i myjemy za ok godzinę.
Ponad wszystko najlepiej jest jednak nanieść olej na suche/lekko wilgotne włosy i pozostawić na noc. Ważną informację jest, że olej z włosów zmywamy szamponem bez SLS, aby nie wypukiwać z włosów cennych składników, jakie dostarczamy włosom podczas olejowania. Szampony z SLS dobrze jest jednak stosować pewien czas przed zdecydowaniem się na olejowanie włosy, aby dokładnie oczyścić włosy i sprawić by lepiej chłonęły dobrodziejstwa olei. 
Ja osobiście stosuję olejowanie na mokro i myślę, że większość dziewczyn tak robi. Najmniej z tą metodą zachodu, a czas dla mnie jest na wagę złota:)


Follow on Bloglovin

Za każdy komentarz serdecznie dziękuję. Prędzej czy później również do Ciebie zajrzę:) Będzie mi miło jeśli zaobserwujesz mojego bloga, jeśli spodoba mi się u Ciebie, odwdzięczę się tym samym:)

9 komentarzy:

  1. Również uważam ,że olej lniany jest dobry, ale i nie taki tani. Ja osobiście do oleju dodaje miód. Włosy są cud miód :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Lnianego jeszcze nie używałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Olej lniany na pewno kupię, bo zarówno spożywczo jak i kosmetycznie będę się nad nim pastwić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko to robię, bo trzeba mieć czas, ale zdecydowanie warto! Przyspieszyłam trochę ten proces moją diy mgiełką do włosów z olejami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam olej kokosowy :)

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raz na jakiś czas zdarza mi się olejować moje kłaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja lnianego jeszcze nie testowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Olejowanie to mój ulubiony zabieg na włosy! :) zawsze daje fajne efekty.
    Oleju lnianego nie próbowałam, ale widze same świetne opinie.

    OdpowiedzUsuń