sobota, 31 sierpnia 2013

Suchy szampon? - poznaj jego tanią alternatywę!

Prawdziwe szczęście nie mieć problemu z przetłuszczającymi się włosami! Ja niestety tego szczęścia nie zaznałam. Będąc ostatnio na wakacjach ze znajomymi, doznałam za to szoku, że są osoby, które włosy mogą myć co 2, 3 dni. Ja do nich nie należę (w sumie bym nawet nie chciała, włosy szczególnie absorbują brud, kurz itp). Raz dziennie to podstawa. Niestety bywają dni, kiedy ten raz nie wystarcza.

Przed okresem nasze włosy przetłuszczają się szybciej, łatwiej też się pocimy. Zauważyłaś też tą zależność u siebie?

Miałam sytuacje, gdy po kilku godzinach od umycia, moje włosy zaczynały wyglądać po prostu nieświeżo. Tragedii nie było, nie wyglądam może jak osoba, która przeleżała 2 dni w łóżku przybita do niego wielką gorączką. Ale nie cierpię uklepanych, przetłuszczonych włosów! Najszybszym sposobem, żeby je odświeżyć, bez czasochłonnej zabawy w mycie i suszenie, są suche szampony. Wystarczy spryskać, rozczesać / przetrzeć ręcznikiem. 2 minuty i gotowe. Jako wciąż pewnego rodzaju nowość na rynku, specyfiki te do tanich jednak nie należą, a co gorsze, są mało wydajne (przynajmniej, te które do tej pory miałam okazje testować). Co więcej suche szampony nie są jakieś specjalnie "zdrowe" dla naszych włosów. Są jednak inne sposoby na radzenie sobie w kryzysowych sytuacjach.

Bazują one na talku (minerał z grupy krzemianów) lub skrobi (polisacharyd roślinny). Talk, stosowany jest m.in. w pudrach czy dezodorantach, pochłania nadmiar sebum. Podobnie ma działać skrobia. Suche szampony również bazują na idei pochłaniania sebum, wilgoci. 

Tak więc w kryzysowych sytuacjach, można użyć:

  • skrobi kukurydzianej / ziemniaczanej / mąki. Sposób typu "dobra rada mojej babci"
  • pudru np ryżowego, o działaniu matującym - trochę droga alternatywa, ale z braku laku działa świetnie  - Kryolan Anti Shine Powder
  • pudru / posypki dla niemowląt. Np z Rossmanna Babydream. Zapłaciłam w promocji 4 zł, a chyba nigdy się nie skończy;) 
Przestroga! Trzeba uważać, zwłaszcza z mąką, żeby nie przesadzić z ilością. Można doprowadzić do sytuacji, że będzie się wyglądało jak z mąką we włosach!!!;) Szczególnie przestroga kierowana jest ciemnowłosych. Jeśli jednak wetrzesz za dużą ilość posypki, rozczesz włosy dokładnie grzebieniem.

Już niedługo pojawi się wpis dotyczący pielęgnacji włosów przetłuszczających się: co robić, aby nie były "uklepane" itp. Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz