poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Tonik z 10% kwasem migdałowym- gotowy zestaw mazidła.com


Tonik z 10% kwasem migdałowym - gotowy zestaw dostępny na mazidła.com zakupiłam w pośpiechu. Zaplanowałam sobie walkę o możliwie jak najgładszą skórę, i padło na pielęgnację opartą na kwasie migdałowym  - jest to jedyny kwas, który można używać przez cały rok. Oczywiście nie możemy zapomnieć o stosowaniu kremu z filtrem na dzień.
Kwas migdałowy działa przeciwzmarszczkowo - reguluje odnowę komórkową a także stymuluje produkcje kwasu hialuronowego w skórze, oraz antybakteryjnie - doskonały dla cer trądzikowych, tłustych mieszanych -  łagodzi stany zapalne skóry goi, wypryski i zmiany trądzikowe, rozjaśnia przebarwienia i blizny potrądzikowe.
Co jest dla mnie bardzo istotne, kwas migdałowy może być stosowany przy cerze wrażliwej i naczyniowej, a także przez kobiety w ciąży i matki karmiące.

Na tonik  z "gotowych zestawów" zdecydowałam się m.in. dlatego, że chiałam wykorzystać zniżkę 16% z okazji dani kobiet i miałam mało czasu na szukanie przepisów i kompletowanie półproduktów osobno.


W skład zestawu wchodzą:
-Ekologiczna woda pomarańczowa (Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Water) – 77,5%
-Kwas hialuronowy (Hyaluronic Acid) 1% – 10%
-Kwas migdałowy - (Mandelic Acid) 10%
-Alkohol etylowy 95% - 2,5%
-Mleczan sodu (Sodium Lactate) regulacja pH, które powinno wynosić 3,5-4
Prócz tego należy zaopatrzyć się w spirytus 95%, stąd w toniku mamy również 2,5% alkoholu etylowego (Ethyl Alcohol)
Z tych wszytskich składników uzyskamy 107 ml toniku (100 gram)


Jak używać toniku? Na NOC, najlepiej co 2, a nawet 3 dzień. Przechowujemy go w lodówce lub w temperaturze pokojowej nie przekraczającej 25 st. C!
Wszystko fajnie, wszystko pięknie, ale gdybym uważniej przeczytała skład toniku i przepis przed zakupem, nie zdecydowałabym się na ten zestaw. Nie uznaję ALKOHOLU w nawet najmniejszych ilościach w jakielkolwiek pielęgnacji! Co nagle to po diable. Mimo moich najszczerszych chęci na przejście na kosmetyki samorobione i chęci na serum z kwasem migdałowym, uległam jednak pokusie i zakupiłam krem z 10% kwasem migdałowym II stopień złuszczania od Pharmaceris. Nie mam co prawda trądziku, może bardzo rzadkie zaskórniki, ale zależy mi na wygładzeniu skóry, rozjaśnieniu pozostałości po zaskórniakach zamkniętych z okresu ciąży, a zarazem nawilżeniu skóry. Moja skóra i tak jak na mnie jest w wyjątkowo dobrej kondycji, ale do ideału jeszcze jej sporo brakuje:)

A teraz kilka zdjęć, które wykonałam podczas przygotowywania toniku:






Instrukcja wykonania toniku ze strony mazidła.com:

Wszystkie półprodukty powinny mieć temperaturę pokojową.
Krok 1 – odkręć butelkę  z Ekologiczną wodą pomarańczową [1] - brzeg korka zabezpieczającego podważ delikatnie nożem. Nakrętkę i korek odłóż na bok;
Krok 2 – łyżeczką miarową wsyp do butelki Kwas migdałowy [2] następnie dodaj Alkohol etylowy w ilości 3 ml (do odmierzenia użyj pipety);
Krok 3 - zakręć butelkę (bez korka) i kilka razy wstrząśnij;
Krok 4 – do kubka wlej świeżo przegotowaną wodę i odczekaj  5 minut, następnie wstaw do niej zakręconą butelkę i odczekaj kolejne 5 minut. Po wyjęciu butelki wstrząśnij nią kilkakrotnie;
Krok 5 – ponownie odkręć butelkę i  dodaj Kwas hialuronowy [3] a potem Mleczan sodu [5];
Krok 6 – włóż korek zabezpieczający, zakręć butelkę i ponownie kilkanaście razy wstrząśnij;
Krok 7 – napisz datę ważności na etykiecie - o dacie ważności toniku decyduje najkrótsza data przydatności spośród produktów wchodzących w skład Zestawu (info na etykiecie).
Tonik jest gotowy do użycia następnego dnia po jego wykonaniu. Przechowuj go  lub w lodówce.

Jak widać wszystko jest fajnie wyjaśnione krok po kroku, opakowania półproduktów są ponumerowane. Sklep mazidła.com zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
Tonik jest raczej bez zapachu, ale taką lekką chemiczną woń to czuję. Używam go już 2 tygodnie i w połączeniu z kremem z Pharmaceris i pastą z serii Liście Manuka od Ziaji sprawuje się bardzo dobrze. Ale mimo wszystko, ze względu na obecność alkoholu nie kupię tego zestawu ponownie.

Follow on Bloglovin

Przeczytałaś/eś? Wyraż swoją opinię, bardzo mi na niej zależy:)

8 komentarzy:

  1. bardzo mi sie podoba ta buteleczka :) a o składzie juz nie mówiac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krem z Pharmaceris bardzo lubię, widać efekty dość szybko, a co do toniku to ja bym pominęła alkohol. Sądzę że pełni rolę konserwantu. Bez niego tonik będziesz musiała przechowywać w lodówce około 2 tygodnie, ale przynajmniej go zuuzyjesz choć trochę. Choć sprawdź czy woda pomarańczowa jest konserwowana, bo jak tak to możesz trzymać dłużej poza lodówką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alkohol jest konieczny aby rozpuścić kwas migdałowy - jego rozpuszczalność w wodzie jest niewielka.

      Usuń
    2. Owszem, ale przy stężeniu powyżej 15%.

      Usuń
    3. a skąd masz taką informację? Bo wg mojej wiedzy w wodze rozpuszcza się do 10% kwasu migdałowego, a w kosmeykach przygotowywanych i odmierzanych w sposób powyżej nikt Ci nie zagwarantuje ile jest % kwasu, czy 8,9 czy 12%. Część kwasu może się wytrącać, więc dla bezpieczeństwa i aby zapobiec braku jednorodności kosmetyku zastosowano alkohol etylowy.

      Usuń
    4. Strona e-naturalne podaje natomiast maksymalną rozpuszczalność do 10%, więc nie jest to takie oczywiste. Jest to o tyle trudne zagadnienie, że w przypadku substancji trudno rozpuszczalnych nie jest to tak, że da się odliczyć dokładną ilość substratów, wsypać i wszystko się rozpuści, należy dodać pewien nadmiar.
      A co do rozpuszczalności kwasu migałowego w wodze, należało by więc udac się do poważniejszych źróżedł, gdzie dostaniemy info w g lub mol na cm^3 i wtedy sobie przeliczyć. Popularne strony z surowcami kosmetycznymi itp dają wiele uproszczonych informacji, żeby nie odstraszać ososby z nie-branży do działalności mikro-laboratoryjnej:)

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że pojawi się jakaś dłuższa recenzja mimo tego alkoholu w składzie ;)

    OdpowiedzUsuń