niedziela, 15 marca 2015

PEELING Z PŁATKÓW OWSIANYCH




O dobroczynnych właściwościach płatków owsianych pisałam ostatnio KILIK, dziś  chciałabym się skupić się na ich konkretnym zastosowaniu, a mianowicie jak sprawdzają się w roli peelingu. W zasadzie jak we wszystkich domowych, naturalnych sposobach pielęgnacji można zrobić kilka wersji peelingu z płatków owsianych, w zależności od upodobań, rodzaju skóry, dostępnych komponentów.
  • Najprostszy to peeling z płatków owsianych (możemy zastosować tez otręby owsiane) i ciepłej wody. Taką "owsianką" masujemy twarz. Warto jest pozostawić tą maseczkę na 10 minut. To doskonały peeling i maseczka w jednym do cery mieszanej / tłustej. W przypadku cery normalnej suchej, możemy zamiast wody można użyć mleka - wzmocni to efekt nawilżenia skóry. 
  • Peeling z płatków owsianych i sody oczyszczonej. O peelingu z sody oczyszczonej była już mowa na blogu KLIK. Do kielicha od blendera wsypujemy 2 łyżki stołowe płatków owsianych i dodajemy jedną łyżeczkę sody oczyszczonej i bardzo małą ilość wody – tyle, aby mieszanka uzyskała konsystencję pasty. Rozdrabniamy, a następnie aplikujemy masując skórę twarzy. Pozostawiamy na 10 minut. Spłukujemy i voila:)  
  • Peeling z płatków owsianych, miodem i sokiem z cytryny. 2 łyżki płatków owsianych (można wcześniej zmielić) mieszamy z 2 łyżkami miodu i 2 łyżeczkami soku z cytryny. Tak powstała papką masujemy twarz i szyje delikatnymi, okrężnymi ruchami, a następnie spłukujemy twarz wodą. Miód ma właściwości odżywcze, nawilżające, a cytryna rozjaśniające. W przypadku cery suchej możemy wykorzystać dodatkowo oliwę z oliwek - 1 łyżeczkę. Do cery tłustej bądź wrażliwej, zamiast miodu doskonale sprawdzi się jogurt naturalny. Taka papka pozostawiona na 10-15 minut nie tylko doskonale oczyści, rozjaśni skórę, ale również pozostawi ją nawilżoną i gładką. 
  • peeling z płatków owsianych, miodem i białkiem kurzym pomoże nam pozbyć się wyprysków, oczyści pory, a także wygładzi drobne zmarszczki. 
  • peeling z płatków owsianych i siemienia lnianego w proporcji 1:1 - nadaje się do każdego typu cery. Wystarczy zmieszać, dodać odrobinę wody i rozkoszować się masowaniem buzi:)

UWAGA! Peelingi/ maski przygotowanie z płatków owsianych, brudzą łazienkę:). sugeruję sitko do zlewu/ wanny i bycie czujnym:)

Jak widać przygotowanie peelingu z płatków owsianych wiąże się najczęściej z usykaniem również doskonałej maseczki. Ja w ostatnim czasie zachwycam się domową, naturalną pielęgnacją i żałuje, że przez tyle lat była przeze mnie zapomniana. Kiedyś najczęściej sięgałam po owocowe maseczki z owoców zebranych z własnego ogrodu. Teraz ponownie eksperymentuję w ramach mojego projektu "Z Kuchni do Łazienki", żeby dzielić się również z Wami sprawdzonymi i efektywnymi sposobami domowej pielęgnacji. Co ważne, metody te są w 100% naturalne i jakież tanie! I nie są wcale tak czasochłonne jakby się mogły wydawać. 
Mi najbardziej przypadł do gustu peeling z płatków owsianych z ciepła wodą oraz z jogurtem naturalnym, ale to wersja bardziej nadająca się jako maseczka. Byłam zdumiona swoją odżywioną i jaśniejącą skórą:) A Wy stosujecie domowe peelingi z płatków owsianych? Jaka wersja najbardziej do Was przemawia?
Follow on Bloglovin 
 Przeczytałaś/eś? Wyraź swoją opinię, bardzo mi na niej zależy:)

5 komentarzy:

  1. uwielbiam płatki owsiane w pielęgnacji skóry

    OdpowiedzUsuń
  2. To coś dla mnie - bardzo lubię domowe peelingi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś dla mnie - uwielbiam domowe peelingi ! :)

    Z przyjemnością zostaję na dłużej i czekam na kolejne wpisy ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie na wiosenny detoks. Ten wpis doskonale pasuje do wczorajszego tematu "Moje domowe SPA" ;) A zabawa trwa dalej. Dziś na tapecie zielone smakołyki ;)
    Płatki owsiane do tej pory tylko jadłam. Ale widzę, że sięgnę po ich inne zastosowanie. Bardzo przydatny wpis na wiosnę :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń