środa, 11 marca 2015

Śniadanie dla niemowlaka - owsianka. Jak zrobić żeby smakowała.


Owsianka może stanowić wartościowe i pożywne śniadanie dla malucha, zastępując wszechobecne kaszki. Staram się do minimum ograniczyć podawanie swoim córeczkom przetworzonej żywności - a płatki owsiane zwykłe to jeden z najmniej przetworzonych produktów, jakie możemy dostać (zachęcam do przeczytania więcej na temat owsa KLIK. Miłością do owsianki próbuję zarazić swoje dzieci od najmłodszych miesięcy:) - w zasadzie owsiankę podałam im pierwszy raz po 7 miesiącu życia (Zosia i Hania są wcześniaczkami). Płatki owsiane zwykłe gotuję im na wodzie - na szklankę wody 5 łyżek płatków. Rozmiękczone płatki studzę i dodaję mleka modyfikowanego (najsmaczniejsze to moim zdaniem Nestle NAN PRO)  w ilości ok 120 ml. Całość miksuję. Zosia zjada z apatytem całą miseczkę, Hani po kilku łyżeczkach rozgniatam najczęściej 1/3 banana dla zachęty - zje wszystko, jeśli tylko wyczuje smak banana:) Hania jest bardziej wybredna i tyle, trzeba nieraz kombinować. Przyrządzałam też owsiankę na wodzie z tartym jabłuszkiem (nie wydaje mi się po prostu odpowiednie połączenie jabłka i mleka). Trochę gorzej im podchodzi, ale również zjedzą:). Zachęcam wszystkie mamy do przyrządzania tego zdrowego posiłku dla malucha zamiast kaszki. Przygotowanie nie jest ani czasochłonne ani pracochłonne, należy tylko pamiętać, aby od razu umyć blender, bo zaschniętą owsiankę ciężko się zmywa:)

Follow on Bloglovin

Przeczytałaś/eś? Wyraź swoją opinię, bardzo mi na niej zależy:)

4 komentarze:

  1. W sumie dlaczego nie. niech mój młody posmakuje czegoś innego. Sama bardzo lubię owsiankę. Uśmiałam się z tego banana, mój ma tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a my polecamy jeszcze jaglankę ze wszystkim (bez mm - jakoś jego pozytywne działanie na organizm malucha mnie nie przekonuje ;)) i płatki ryżowe :) testowaćbędziemy również płatki jęczmienne - pierwsze podejscie, było fuuuuj, ale do 3 frazy sztuka, więc zostały nam jeszcze dwie próby :) Bardzo zdrowe są również mleka roślinne, np ryżowe, również roboty niewiele, a można na tym nie tylko śniadanie, a i deser zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszę jaglaną do obiadu często dostają, ale płatków jaglanych jeszcze nie próbowaliśmy, a myślę, że warto:)

      Usuń
  3. sama nie chce u mnie jeść ale moją z talerza to tak:-)i zrozumieć dziecko:-)a starszy zrobi tylko blee i ani nie powącha:-)

    OdpowiedzUsuń